Top
Roma - Guies del Món
fade
3308
tour-item-template-default,single,single-tour-item,postid-3308,mkd-core-1.2.2,mkdf-social-login-1.3.1,mkdf-tours-1.4.2,mega-menu-main-navigation,voyage child theme-child-ver-1.0,voyage-ver-2.0,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-breadcrumbs-area-enabled,mkdf-header-standard,mkdf-fixed-on-scroll,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-header-style-on-scroll,mkdf-fullscreen-search,mkdf-fullscreen-search-with-bg-image,mkdf-search-fade,mkdf-medium-title-text,wpb-js-composer js-comp-ver-7.4,vc_responsive

Roma

per person

Maria Hernandez Reig

Vaig ser l’ideadora d’aquesta Associació i una de les fundadores . Durant deu anys n’he estat la presidenta.

Vaig arribar a Roma una tardor del 1992 i em vaig ben enamorar!. Em vaig enamorar dels seus carrers empedrats, del so de les seves  campanes, de les seves runes, esdevingudes el bressol de gats mandrosos, i també, tot sigui dit, de la seva bona cuina, de les “fettucine ai carcioffi” que es mengen sota el solet d’octubre.

A Roma acostuma a fer bon temps, el sol ens acompanya gran part de l’any i això, juntament amb l’olor del cafè expresso, també t’empeny a romandre-hi.

Vaig néixer a La Garriga i vaig venir a viure a Roma l’últim any dels meus estudis d’història de l’art. Des del 1994 hi treballo de guia, que és de fet el que volia fer des d’un bon principi. M’agrada molt ajudar als turistes a descobrir Roma perquè jo mateixa sóc una turista de cap a peus; m’ha agradat sempre viatjar i em sento molt a gust amb els viatgers, els curiosos… amb tots aquells que volen veure més enllà del seu nas.

Durant onze anys vaig treballar de guia oficial de la Sovrintendenza archeologica di Roma i de l’Ajuntament de Roma. Treballava de guia interna dels monuments i de les sales d’exposicions de Roma per un públic sobretot italià, el qual és molt exigent. Aquesta feina em va obrir la porta secreta de Roma, podia entrar a llocs on normalment el públic no podia entrar, veure la Roma subterrània, monuments tancats per restauració o per falta de personal de vigilància. Vaig aprendre a fer la meva feina de la mà dels directors dels museus i dels conservadors de les sales d’ exposicions on treballava. Això va fer que la meva formació fos acurada i em va fer estimar encara més aquesta feina.

El 2007 vaig fundar Romaquí a través de la qual vaig començar a fer visites guiades a Roma en català. Vaig pensar que si el turista estima el món i per tant també totes les cultures, per petites que aquestes siguin, per descomptat el món del turisme hauria d’estimar i respectar totes les llengües.

Romaquí  ofereix un servei guiat a Roma en català des de fa més d’una dècada. Els seus guies són guies locals autoritzats. La majoria d’ells són també historiadors de l’art i arqueòlegs a part de guies turístics.
Des del 2008 forma part del Cens d’entitats pel foment de la llengua catalana de la Generalitat de Catalunya. L’any 2018 va ser guardonada amb el premi de Mencio Especial per la Generalitat de Catalunya Durant la celebracio del Premis Pompeu Fabra

Després d’haver fundat Romaquí vaig començar a buscar guies catalanoparlants arreu del món, amb la finalitat de contactar amb ells i proposar-los d’unir forces per crear una associació internacional de guies catalanoparlants. Cinc anys més tard el desig de construir un turisme que respectés la diversitat, les llengües , que defugís les masses i s’allunyés del turisme merament econòmic dels grans Tour operadors va esdevenir realitat. Vaig fundar, juntament amb la Vanessa d’Holanda i en Pep de Berlín, l’Associació de Guies Catalans del Món.

Més informaciò:

Web: http://www.romaqui.com

Email: romaquicat@romaqui.com

Whatsapp: (0039)3206867193

IG: @romaquicat

CONTACTA’NS PER MÉS INFORMACIÓ

Forum Romà i Coliseu

Aquest recorregut us permetrà de visitar en un matí la Roma pagana i els monuments més importants del centre arqueològic. El Fòrum Romà fou la plaça pública de l'antiga Roma. Allí veureu els principals edificis civils i administratius de la Ciutat, com també nombrosos temples dedicats als emperadors romans, perquè, essent la plaça pública era també el lloc on s'exhibia el poder. Veureu on es reunia el senat, on vivíem les sacerdotesses Vestals i el carrer que recorrien els carros victoriosos després de les grans conquestes, entre altres coses molt interessants. També visitareu el Coliseu, l'amfiteatre més gran de l'Imperi.

Les places de Roma

Plaça d’Espanya, Fontana di Trevi, Panteó, Plaça Navona
    Conèixer Roma vol dir també passejar per les seves places i mercats, veure un caputxino a la terrassa d’un bar o gaudir d’un gelat de ciocolato e pistachio sota el sol. Aquest itinerari és un agradable passeig per les places més boniques de la ciutat. Començareu la visita a la plaça d’Espanya. Aquesta plaça amb la seva escalinata de formes sinuoses és una de les més elegants de Roma. Passejareu per Via Condotti, la via més luxosa de la ciutat, vorejada de botigues cares i sofisticades. Llençareu una moneda a la famosa Fontana di Trevi. Admirareu la famosa columna dedicada a l’emperador Marc Aureli i el Panteó. El Panteó és un temple d’època romana imponent. Els bonics marbres policroms del terra i de les parets, les columnes i la immensa cúpula de cassetons tenen més de dos mil anys!. L’excursió continuarà vers la famosa Plaça Navona. Allí admirareu les obres dels arquitectes més importants d’època barroca: en Borromini i en Bernini. La visita acabarà a Campo dei Fiori, una de les places més animades de la ciutat, famosa per la corprenedora escultura de Giodano Bruno i pel seu mercat.

Roma Subterrània. Basílica de Sant Climent

Aquest itinerari és un itinerari vers els fonaments de la Roma moderna. La ciutat moderna sorgeix al damunt de la ciutat antiga. Moltes cases i edificis construïts fa dos mil anys esperen que els turistes baixin a visitar-los, perquè la ciutat moderna n’impedeix les excavacions. Una de les peculiaritats de Roma és la seva estratificació, segles i segles d’història s’acumulen en el subsòl. És fascinador veure com una església medieval sorgeix al damunt d’una església paleocristiana construïda damunt d’un edifici imperial. Farem un viatge de davallada en el temps que us deixarà bocabadats. En les profunditats de Roma veurem edificis antics, pintures d’època romana i un misteriós mitreu Sota l’església de Sant Climent se sobreposen quatre nivells de construccions d’èpoques diferents que comprenen vint-i-dos segles.

Galeria Borghese

Es una de les col·leccions més boniques i importants del món. La vil·la fou construïda pel Cardenal Scipione Borghese, apassionat d’art, erudit i un dels col·leccionistes més importants del barroc. La Galeria Borghese fou creada com a Jardí de les delícies, com a espai on poder delectar l’esperit amb la contemplació d’obres d’art, plantes exòtiques i objectes refinats. Entre les obres que s’hi poden admirar hi ha la famosa Paolina Bonaparte de Canova, diversos Caravaggios, Un Tiziano, dues obres de Raffaello i algunes de les obres mestres de Bernini, com la bonica escultura d’Apol·lo i Dafne. Per tal de preservar les obres, d’excepcional qualitat, el nombre de visitants està controlat i també la durada de la visita, la qual no pot superar les dues hores. Cal reservar per entrar. Si voleu visitar-la amb una de les nostres guies farem nosaltres la reserva i, un cop a dins, us conduirem vers les peces clau del Museu i us les il·lustrarem fent-vos reviure la passió que el cardenal Scipione Borghese sentia per les seves obres d’art.

Museus Vaticans i Capella Sixtina

Els Museus Vaticans són molt grans, tenen una superfície de 50.000 metres quadrats, és a dir, si closquéssim els objectes un rere l’altre tindrien una extensió de 8 Kilòmetres. Sovint qui visita els museus es cansa molt abans d’arribar a les peces més importants o inclús, desorientat, se les passa de llarg. Per evitar que això passi és important visitar els museus amb una guia experta que us orienti i us permeti veure les peces cabdals dels museus. Durant aquest recorregut visitarem el palau del Belvedere, palau on van néixer els Museus Vaticans, i allà veurem la col·lecció d’escultures dels Papes del Renaixement. Veurem importants escultures com l’ Apoxiomenos de Lisip, l’Apol·lo del Belvedere i el famós Laoocont entre altres. Recorrerem les galeries d’en Bramante,i admirarem la galeria dels mapes. Visitarem les estances de Raffaello, on visqueren els Papes del passat, i acabarem la visita dins la Capella Sixtina, on sota la volta de Miquel Àngel s’hi celebren els conclaves i s’hi escullen els nous Papes.

• ens va agradar molt les visites guiades que ens veu fer als Museus Vaticans i al Colisseu el cap de setmana passat, van ser del tot interessants, i segur que sense les expliacions de la Maria ens hauriem perdut moltíssim d’aquest viatge! Va ser molt agradable i amena. Felicitacions per la vostra tasca i us recomanarem a tothom que visiti Roma. Una forta abraçada des de Berga! Santi Costa i Queralt Pons Juliol 2, 2013 a les 10:38 am
    • Xavier Martinez Gil Definitivament, Roma no es veu igual si no és a través del profund coneixement i la didàctica de la Maria. Si, a sobre, t’ho explica en la teva mateixa llengua, l’experiència no té preu. Imprescindible! Salutacions des de Barcelona, Xavier i Yolanda Juliol 6, 2013 a les 3:39 pm
    • Isabel Ripollés Tot i que vam empendre les visites de Romaquí lleugerament cansats; ja ens haviem recorregut a peu,tot els llocs que per algún motiu ens havien recomanat o que simplement van apareixer davant nostre i de sobte, la visita guiada amb català i amb catalans ens va fer sentir a Roma com si estéssim a casa. Fins i tot la gent catalana que ens escoltava ens va arribar a preguntar com contactar amb la Maria. La veritat és que es un gust ser guiat en una ciutat com aquesta per una persona que estima i sent alló que explica. Molt recomenable.Gràcies Maria! Novembre 4, 2013 a les 9:16 am
    • Miquel Cervera Totalment recomanables les visites guiades de Romaquí. Nosaltres, acompanyats de la Maria, vam visitar els Museus Vaticans i un altre dia el Forum i el Coliseu. Per a nosaltres, les visites no sols van ser com si anéssim amb una guia, sino que teniem al costat una persona entusiasta de l’art que amb fluidesa ens feia entenedores les coses que els profans desconeixem, tocant, en una forma d’expressió elegant, tots els temes que es presentaven . També van ser útils les recomanacions per a fer altres visites, que han fet que la nostra estada a Roma hagi esdevingut inolvidable” Glòria i Miquel, de Sabadell Novembre 5, 2014 a les 10:16 am
    • jordi espina ordeix Som la familia de Vic que varem venir amb un creurer el ems de juny de l´any passat…. En tenim molt i molt bon record de la visita tot i els llams i trons del Coliseu. Gracies Maria